Vzdělávání s radostí

František68 26. 9. 2014

Vzdělávání je proces, kterému se nikdo nevyhne. Začíná záhy poté, co přijdeme na svět, a pak se už učíme vlastně pořád – chodit, mluvit, číst, psát a počítat, později třeba řídit auto…dnes se musíme učit ovládat dokonce i domácí spotřebiče. Někdy je to zábava, ale někdy také pořádná otrava. Každému z nás se občas nechtělo do školy, mnohokrát jsme si říkali, proč se musíme učit to či ono, když to pak stejně nebudeme nikdy potřebovat… Když pak skončí školní docházka a nám se uleví, protože se mylně domníváme, že teď už se budeme učit jen to, co budeme chtít, musíme se učit nové věci v práci, pak se učíme se svými dětmi, no a ono to uteče, člověk ani neví jak a už dělá úkoly se svými vnoučaty… prostě učení nás provází po celý život. Proto je velmi důležité, aby výuka – ať už ta školní, kterou (naštěstí) u nás zná úplně každý člověk, nebo i výuka odborná, kterou pak mnoho z nás absolvuje v zaměstnání – probíhala kvalitně a na vysoké úrovni. Aby vzdělávání zajišťovali lidé, kteří tomu opravdu rozumí a kteří svoji práci dělají dobře.

Jedním z těch, kteří umějí zajistit opravdu kvalitní vzdělávání, je obecně prospěšná společnost s krásným názvem radost 3.0. Dělají velmi užitečnou věc – organizují vzdělávání pro neziskové organizace a vyučující neboli lektoři jsou profesionálové z podnikatelského sektoru, kteří vedou výuku bez nároku na honorář. Velmi fundovaní odborníci z nejrůznějších oblastí DARUJÍ DEN pracovníkům z neziskových organizací a pomáhají jim tak získat důležité informace pro jejich práci. Měl jsem možnost zúčastnit se vzdělávacího programu s názvem „Další vzdělávání pracovníků NNO z Pardubického kraje“, jehož cílem bylo předání znalostí a zkušeností pracovníkům neziskových organizací takovým způsobem, aby bylo možné nabyté zkušenosti využít ve své práci. Základem kvality vzdělávacího programu byl především důraz na praxi – to co jsme se dozvěděli, jsme si mohli hned vyzkoušet, použít v naší práci a ještě následně konzultovat s jednotlivými lektory. Témat bylo opravdu hodně a všechna byla důležitá - Manažerské a řídící dovednosti, Marketingová strategie, Online Marketing, Komunikační a prezentační dovednosti, Mediální trénink, Tvorba webových stránek… vše na vysoké odborné úrovni a využitelné v každodenní praxi. Program se skládal z celkem 7 dvoudenních setkání. Uteklo to rychle, velkým přínosem bylo nejen získání mnoha nových informací, ale i navázání nových pracovních i přátelských vztahů. Rád bych tímto poděkoval paní ředitelce radosti 3.0 Mgr. Tereze Podhorské, protože svoji práci dělá dobře, s nadšením a hlavně srdcem.

Ptáte se, proč jsem o radosti 3.0 napsal na Šedesátku? Jednak proto, že jsem načerpal mnoho informací a inspirace a budu se snažit vše uplatnit právě v práci pro Šedesátku. A také proto, že tým radosti 3.0, vedený paní ředitelkou Podhorskou, svoji práci opravdu umí a dělá ji poctivě, a takové zprávy by se měly šířit.

František Janeba
člen týmu Šedesátky

Diskutujte nad tématem tohoto článku

Příspěvky diskuse

Diskuzní formulář s foto

Nahrát soubory ke stažení



Partneři a sponzoři

Slezská diakonie Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR A - FORUM CS Age Management o.s. eBRÁNA

© 2017, ŠEDESÁTKA, o.p.s. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑